Новини

Щоденники Бориса Гмирі

Борис Романович Гмиря народився у бідній родині в м. Лебедині на Сумщині.

З раннього дитинства заробляв на хліб, працюючи де доведеться. У 1930 р. він вступив до Харківського інженерно-будівельного інституту, а згодом – до Харківської консерваторії.

Навчався вокалу у відомого педагога П. Голуб’єва, учня славнозвісного Федеріко Бугамеллі. Водночас почав виступати на сцені Харківського оперного театру.

 

Формування унікальної художньої особистості митця відбувалося на грунті української та найкращих зразків російської й світової музичної культури.

Характерними особливостями виконавського стилю Бориса Гмирі є глибокий психологізм у розкритті образного змісту музичного твору, виразна дикція, винятковий акторський талант, ювелірна витонченість деталей, благородна стриманість, висока вокальна і художня культура.

 

Творчий шлях митця у 1940-57 рр. пов’язаний з Київським академічним театром опери та балету ім. Т.Г. Шевченка.
В оперному репертуарі Б. Гмирі 39 оперних партій, серед яких центральні – Тарас ("Тарас Бульба" М. Лисенка), Кривоніс ("Богдан Хмельницький" К. Данькевича), Сусанін ("Іван Сусанін" М. Глінки), Борис ("Борис Годунов" М. Мусорського), Сальєрі ("Моцарт і Сальєрі" М. Римського-Корсакова), Мефістофель ("Фауст" Ш. Гуно), Рущак ("Мілана" Г. Майбороди).

У репертуарі Б. Гмирі близько 600 камерних творів, серед яких 75 арій і 545 романсів відомих українських, російських і зарубіжних композиторів, народні пісні. Ця багатюща вокальна спадщина записана на 200 платівках, які видавалися понад 120 разів тиражами від 100 тис. до 600 тис. примірників.

 

Сьогодні в Україні можливо видати понад 50 компакт-дисків з різноплановими творами у виконанні співака. До епістолярної спадшини митця належать 150 рукописів науково-популярних та мистецьких статей, щоденники, листи, нотні зошити, партитури з композиторськими присвятами.

 

Голос Б. Гмирі звучить у всіх країнах світу, на всіх континентах.
Його ім’я велично стоїть у ряді імен таких всесвітньо відомих співаків, як Марія Каллас, Кетлін Феррієр, Дітріх Фішер Діскау, Федір Шаляпін та ін.

 

З його записів (а він вів їх протягом 33 років щоденно) постає співак в його сумнівах, переживаннях, стражданнях, творчих пошуках, роздумах. Скупо відмічаючи свої успіхи і щедро – невдачі, Борис Романович нічого не приховує, тому він цікавий читачеві і, особливо, тим, хто розпочинає свій шлях на оперній і концертній сценах.

Щоденники вперше опубліковані повністю – без купюр.


Вперше в світовій музичній культурі є можливість побачити і прослідкувати лабораторію творчого процесу вокаліста, його методи і підходи при підборі й підготовці до виконання творів, професійний аналіз концертів, оперних вистав і т.п.

Але найважливіше, що в своїх Щоденниках Гмиря розкрив і розвинув філософію вокалу, роль і значимість співака у взаємовідносинах зі слухачем (глядачем).

Доповнені коментарями, витримками з преси, листів  Гмирі, його статей та ін., щоденники набули художньої форми – цікавої й захоплюючої для читача.

 

Придбати книгу можна зробивши замовлення на сторінці - http://borys-gmyrya.nethouse.ua/products/231904